10-06-2022: III Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Przegląd i badania nad Ośrodkowym Układem Nerwowym" obecny stan wiedzy i perspektywy na przyszłość?
Biuro Obsługi Studentów, 14:55
Szanowni Państwo,
mam zaszczyt i przyjemność zaprosić do udziału w III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Przegląd i badania nad Ośrodkowym Układem Nerwowym ? obecny stan wiedzy i perspektywy na przyszłość".
Spotkanie odbędzie się w formie online 14 października 2022 roku. Ośrodkowy układ nerwowy stanowi najważniejszą część układu nerwowego u kręgowców. Zarządza pracą narządów wewnętrznych, analizuje bodźce docierające do organizmu i kontroluje jego reakcje, a także odpowiada za rozwój czynności umysłowych, takich jak zapamiętywanie, czy uczenie się.
Celem Konferencji jest wymiana poglądów, prezentacja wyników badań oraz dyskusja naukowa na temat współczesnych kierunków rozwoju nauk o OUN.
Zapraszamy do zgłaszania prac dotyczących budowy ośrodkowego układu nerwowego, sygnalizacji i transmisji synaptycznej, zrozumienia biologicznych podstaw działania tego układu. Podczas Konferencji poruszymy również zagadnienia, takie jak biologiczne podłoże zjawisk psychicznych i zachowań człowieka, uczenie się, pamięć oraz choroby neurologiczne i ich terapia.
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy studentów, doktorantów oraz pracowników naukowych, jak również pasjonatów nauk medycznych i pokrewnych.
Uczestnicy Konferencji mają możliwość przedstawienia swoich prac badawczych w formie wystąpienia ustnego oraz zgłoszenia rozdziału do monografii naukowej.
Rejestracja uczestnictwa w I turze trwa do 29 czerwca 2022 roku. Szczegóły na temat Konferencji oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie internetowej: link Zapraszamy do udziału w Wydarzeniu.
Z poważaniem,
Ewelina Chodźko
Komitet Organizacyjny Konferencji
09-05-2022: Dzień Otwarty Online - współpraca z EMBL: możliwości dla polskich naukowców
Maria Jaraszkiewicz, 10:25
Europejskie Laboratorium Biologii Molekularnej (EMBL) prowadzi światowej klasy innowacyjne badania w dziedzinie nauk o życiu w sześciu lokalizacjach w Europie, oferuje zaawansowane szkolenia dla studentów i naukowców oraz dostęp do najnowocześniejszych technologii, usług naukowych i eksperymentalnych dla swoich państw członkowskich, w tym Polski. Spotkanie jest skierowane do polskich naukowców na wszystkich szczeblach kariery zainteresowanych programami i działalnością EMBL oraz uzyskaniem informacji na temat sposobów włączenia się w działalność EMBL Prowadzący: Edith Heard, Dyrektor Generalną EMBL, oraz przez przedstawicieli EMBL ???? 9.06.2022, ? 9:00-12:30 Link do rejestracji: link Prezentowane tematy ?nowo uruchomiony program naukowy EMBL ?Od molekuł do ekosystemów? na lata 2022-2026 ?możliwości współpracy naukowej w zakresie infrastruktury badawczej, usług, szkoleń, edukacji i badań
06-04-2022: Oferta dla: Post-doc (Postdoctoral research)
Rafał Bernard, 20:31
Project: "Integrating effects of anthropogenic and natural stressors across the organism`s life cycle" Grant OPUS 17 (grant no. 2019/33/B/NZ8/00521) Instytut Ochrony Przyrody PAN w Krakowie/Institute of Nature Conservation, Polish Academy of Sciences, Kraków, Poland.
Szczegóły w załącznikach polskim i angielskim.
call post-doc eng 2022 3.pdf call post-doc pl 2022 3.pdf
29-03-2022: KOMUNIKATORIUM
Joanna Ziomek, 15:17
Szczegóły w załączniku.
plakat2 a3.pdf
04-03-2022: Zaproszenie dla pracowników dydaktycznych do pełnienia roli obserwatorów podczas egzaminów ósmoklasisty i maturalnych
Ewa Jaździńska, 11:48
Szczegóły w załączniku poniżej
Zaproszenie do pelnienia roli obserwatorow.pdf
24-02-2022: KOMUNIKATORIUM
Joanna Ziomek, 15:17
Szczegóły w załączniku.
plakat a3.pdf
08-02-2022: Nowe szkolenia dla pracowników organizowane przez Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami
Tomasz Hanć, 07:45
Szanowni Państwo, Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami organizuje kolejne szkolenia w ramach projektu "Uczelnia otwarta dla wszystkich uczelnią na miarę XXI wieku"
Obecnie trwa rekrutacja na szkolenia:
Praca ze studentem w spektrum autyzmu ONLINE link Terminy szkoleń Grupa 8 - 22.02. g. 10-13.00 Grupa 9 - 15.03 g. 10-13.00 Grupa 10 - 09.04. g. 9.00-12.00 Grupa 11 - 09.05. g. 9.00-12.00
Tworzenie dostępnych materiałów dydaktycznych ONLINE link Terminy szkoleń: Grupa 8: środa 09.03.2022 w godz. 9:00-14:00 Grupa 9: czwartek 7.04.2022 w godz. 9:00-14:00 Grupa 10: piątek 13.05.2022 w godz. 9:00-14:00 Grupa 11: czwartek 9.06.2022 w godz. 9:00-14:00
Praca ze studentem z niepełnosprawnością słuchu STACJONARNIE link Terminy szkoleń: IV grupa: 8.03.2022 w godz. 9:00-11:30 oraz 15.03.2022 w godz. 9:00-11:30 V grupa: 8.03.2022 w godz. 12:30-15:00 oraz 15.03.2022 w godz. 12:30-15:00 ? Szczegółowe informacje o szkoleniach dostępne są w formularzach zgłoszeniowych, a także w INTRANECIE w zakładce ZDARZENIA: link
17-12-2021: Nowe szkolenia w 2022r
Tomasz Hanć, 11:55
Szanowni Państwo,
rozpoczyna się rekrutacja na kolejne szkolenia w ramach projektu "Uczelnia otwarta dla wszystkich uczelnią na miarę XXI wieku".
Zapraszam do zapoznania się z ofertą i do licznego udziału! Linki do szkoleń:
Tworzenie dostępnych materiałów dydaktycznych - ogłoszenie w załączniku, zgłoszenia: link
Praca ze studentem z trudnościami natury psychicznej i poznawczej - ogłoszenie w załączniku, zgłoszenia na styczeń: link
Praca ze studentem z niepełnosprawnością słuchu - ogłoszenie w załączniku, zgłoszenia: link
10-11-2021: Zawieszenie zajęć na Wydziale Biologii dnia 15.11.2021r
Ewa Jaździńska, 09:38
W związku z organizacją na terenie Collegium Biologicum "XXIV Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki" zostaną zawieszone zajęcia na Wydziale Biologii w dniu 15 listopada br. Wszystkie zajęcia zdalne oraz zajęcia, które odbywają się poza Wydziałem Biologii, będą realizowane wg planu. W załączeniu zarządzenie Dziekana Wydziału Biologii
zawieszenie-zajec-15.11.2021.pdf
08-10-2021: Transport dla osób z trudnościami w poruszaniu się
Tomasz Hanć, 08:26
Szanowni Państwo, informacje o transporcie dla osób z trudnościami w poruszaniu się zamieszczone są pod poniższym linkiem. Zachęcamy do skorzystania!
link
14-05-2021: Zaproszenie dla studentów, pracowników naukowych i administracyjnych do bezpłatnego webinarium ?Responsible International Higher Education 2021 - transformative modes for sustainable and hybrid engagement? organizowanego przez SGroup w dniach 20-21 maja br.
Ewa Jaździńska, 09:43
Dear SGroup community,
We are very pleased to invite you to the SGroup Think Tank Academy Web Conference on ?Responsible International Higher Education 2021 - transformative modes for sustainable and hybrid engagement?. It will take place online, on 20-21 May 2021. The event is public and free of charge. It targets senior leadership, academics, administrative staff and students from higher education institutions, as well as representatives from NGOs. This webinar replaces the semi-annual face-to-face conference normally organized by the SGroup Think Tank Academy (TTA) in the first half of the year.
You can register here for free until 19 May. Your registration will be confirmed after a few days.
Adel El Zaim, Associate Vice-President International from the University of Ottawa and former AIEA president, will be the keynote speaker on the first day, presenting his views on the main topic. The agenda will also include slots for our regional Think Tanks (Australia, China, Latin America and Africa).
The second day will focus on presentations about ?Innovative practices in Doctoral Education? in the morning, followed by an afternoon workshop on ?The Social Mission of Universities?.
Below you can find the programme. It can also be found online. More details will be added as they become available. Please note that all times in the schedule are in CEST (Central European Summer Time).
With best wishes,
Valere Meus
SGroup Operations Manager
_____
Programme
20 May 2021
Regional Think Tanks 10:00 -11:00 CEST: An Australian perspective with Stacey Farraway, La Trobe University
11:00 - 12:30 CEST: Bridging European-Chinese HE Cooperation. Perspectives for confident, responsible and sustainable relationships with Dr Joy Y. Zhang, MBBS, MSc, PhD, Director of Studies, Sociology at the University of Kent
14:00 -15:00 CEST: Keynote speech by Adel El Zaim, University of Ottawa
15:00 - 16:30 CEST: The Central Africa platform of the University of Li?ge - Concept, objectives, results by Dr Raoul Sambieni ERAIFT: Capacity building through international collaboration by Prof Jan Bogaert, University of Li?ge The AUDA NEPAD Centre of Excellence in Science, Technology & Innovation - Collaborative efforts for the upscaling of home-grown solutions for the African continent by Dr Nico Elema, Manager: Centre for Collaboration in Africa, Stellenbosch University International
16:30 - 18:00 CEST: Virtual Student Mobility ? Implications for Access, Equity and Quality by Dr Emma Sabzalieva, UNESCO Policy Analyst
21 May 2021
10:00 - 12:00 CEST: Innovative practices in Doctoral Education
10:00 ? 10:10: Welcome and introduction to the speakers 10:10 ? 10:45: Presentation by Ms Claire Morel, Head of Unit Head for international cooperation and programmes, European Commission 10:45 ? 11:20: Motivation, effectiveness and performance ? How young researchers and supervisors can survive the impacts of COVID by Dr Isabelle Halleux, Director for Research at the University of Li?ge 11:20 ? 11:55: Doctoral education through interdisciplinary, (inter)national and societal collaborations by Professor Malin Ideland, Director of the Doctoral School at Malmö University
14:00 ? 16:30 CEST: Workshop on The Social Mission of Universities
14:00 ? 14: 05: Welcome and introduction to the project 14:05 ? 14:20: Presentation of the report on Equality, Diversity and Inclusion ? Mariana Sousa, former SGroup Projects Manager 14:20 ? 15:20: Case studies 14:20 ? 14:40: From Rhetoric to Practice: Embedding Equality, Diversity and Inclusion in Our Everyday Life by Professor Dibyesh Anand, Head of the School of Social Sciences at the University of Westminster and Professor Alexandra Hughes, Deputy Vice Chancellor Global Engagement and Employability at the University of Westminster 14:40 ? 15:00: Mapping students? journey through the educational system ? A university ? municipality collaboration aiming to increase the transmission to HE and work by Anna Singhateh, Project Manager at the City of Malmö 15:00 ? 15:20: Building Inclusive Universities: role and activities of Student Support Office at the University of Sarajevo by Rd. Sandra Bjelan-Guska, Assistant Professor, University of Sarajevo
15:20 ? 16:05 Group discussion
16:05 ? 16:15: Next steps and closing
30-04-2021: Komunikat dotyczący zajęć stacjonarnych zaplanowanych do realizacji na Wydziale Biologii w terminie od 04.05.br. do 08.05.br
Ewa Jaździńska, 18:40
W imieniu Pani Prodziekan ds studenckich prof. dr hab. Małgorzaty Garnczarskiej uprzejmie informuję, że zajęcia stacjonarne na Wydziale Biologii zaplanowane do realizacji w terminie od 04.05.br. do 08.05.br. odbywać się będą zgodnie z ustalonym planem.
22-12-2020: Biuro Obsługi Studentów nieczynne 23.12.br i 31.12.br.
Ewa Jaździńska, 11:21
Uprzejmie informuję, że dnia 23.12.2020r i 31.12.2020r. Biuro Obsługi Studentów Wydziału Biologii będzie nieczynne.
21-12-2020: Zgłaszanie ofert na III (wiosenny) trymestr Uniwersytetu Otwartego UAM
Ewa Jaździńska, 17:00
Szanowni Państwo,
Mimo pandemii Uniwersytet Otwarty UAM kontynuuje swoją działalność. Nie możemy zawieść zaufania mieszkańców Poznania i regionu. Od początku działalności do tej pory zapisało się na nasze kursy blisko 19 tysięcy osób, uruchomiliśmy ponad 300 kursów dla ponad 6 tys. słuchaczy. W tym roku akademickim trwają już zajęcia w trymestrze jesiennym dla kolejnych pięciuset słuchaczy Rozpoczęliśmy też 30 listopada rekrutację na trymestr zimowy, która będzie trwała do 23 grudnia, a w niektórych przypadkach nawet do 31 grudnia.
Przystępujemy do organizacji ostatniego w tym roku akademickim trymestru. Tradycyjnie więc zwracamy się z prośbą do Państwa o pomoc w przygotowywaniu naszej oferty i przekazywanie propozycji prowadzenia kursów w ramach Uniwersytetu Otwartego, wszystkim pracownikom Wydziału. Przypominamy, że przewidujemy wynagrodzenie dla naszych wykładowców - stawki brutto za 45-munutowe zajęcia wynoszą odpowiednio: samodzielny pracownik naukowy - 110 zł, adiunkt (osoba z tytułem doktora)- 90 zł, pozostali pracownicy i doktoranci - 70 zł.
Zgodnie z naszym haromonogramem, naszą ofertę powinniśmy mieć gotową na początku lutego. W tej sytuacji propozycje kursów, które będą prowadzone w trzecim, wiosennym trymestrze przyjmujemy do 25 stycznia. Zakładamy, że wszystkie nasze zajęcia będziemy prowadzili online. Rozpoczną się one w trzeciej dekadzie marca. Więcej informacji znajdziecie Państwo pod adresem: link oraz na naszej stronie internetowej: link
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Przesyłam Państwu życzenia by upłynęły one w tym niezwyczajnym roku, przede wszystkim w zdrowiu i spokoju a w nachodzącym Nowym Roku życzę by spełniły się nasze nadzieje i oczekiwania.
Do siego Roku.
Z wyrazami szacunku,
Prof. UAM dr hab. Witold Mazurczak
Pełnomocnik Rektora UAM d/s Uniwersytetu Otwartego
08-06-2020: "Dostępne zajęcia"
Poradnik dla prowadzących zajęcia dotyczący pracy ze studentami z niepełnosprawnościami i problemami psychicznymi
Tomasz Hanć, 09:14
Poradnik "Dostępne zajęcia" jest skierowany do wykładowców, nauczycieli akademickich, asystentów w laboratoriach oraz wszystkich innych osób prowadzących zajęcia ze studentami i doktorantami na naszej uczelni. Ma służyć wsparciem w procesie organizacji i realizacji zajęć dydaktycznych skierowanych do szerokiego grona odbiorców, w tym do studentów oraz doktorantów z różnymi niepełnosprawnościami.
Materiał pomyślany został jako pomocnik do pracy dydaktycznej zawierający praktyczne informacje przydatne prowadzącym zajęcia ze studentami i doktorantami o dodatkowych potrzebach edukacyjnych.
W poradniku znajdują się m. in. konkretne wskazówki dotyczące pracy z osobami z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, z trudnościami natury psychicznej i poznawczej, a także wskazówki jak reagować w trudnych sytuacjach.
Poradnik przygotowany został przez pracowników Biura Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, będących specjalistami i ekspertami od lat zajmującymi się oferowaniem wsparcia studentom z różnymi rodzajami niepełnosprawności, służącego niwelowaniu barier w procesie studiowania.
Biuro Wsparcia Osób z Niepełnosprawnościami, ul. Grunwaldzka 6 pok. 114 60-780 Poznań tel: 61 829 20 55 e-mail: bon@amu.edu.pl
dostepne-zajecia-poradnik-dla-prowadzacych-zajecia.pdf
15-11-2019: Post-doc position
Anna Juras, 15:01
We are seeking a postdoctoral-level researcher to fill in the open position of a post-doc in Symfonia project no. UMO-2014/12/W/NZ2/00466 funded by NCN in the Department of Human Evolutionary Biology.
The application deadline is January 15, 2020, and the position will be available from March 1, 2020
Janusz Piontek, Professor Department of Human Evolutionary Biology Institute of Anthropology Faculty of Biology Adam Mickiewicz University in Poznan ul. Uniwersytetu Poznanskiego 6, 61-614 Poznan, Poland
symfonia-post-doc-pol-grudzie%C5%84-2019.docx symfonia-post-doc-eng-grudzie%C5%84-2019.docx
07-08-2019: Report
on the Summer School of Biological Anthropology (SSBA) 2019
Anna Wieczorek, 09:10
The Summer School on research methods in human biology (SSBA2019) was jointly organized by the European Anthropological Association and Faculty of Biology, under a honorary patronage of His Magnificence, Rector of the Adam Mickiewicz University, professor Andrzej Lesicki. The AMU celebrates this year its 100th anniversary. Many of the summer courses were organized by European academic centres and the SSBA2019 was one of them (visit link. The event was held in Collegium Biologicum, AMU in Poznań between July 3 and July 13. Initially 21 participants were registered for the school but finally 13 of them were hosted, including graduate, postgraduate and PhD students and young researchers. The aim of this school was to provide self-motivated students and young researchers actively working on human biology and related topics with conceptual understandings of various methods and to teach them how to apply these methods to their own research. Over the duration of 10 days, participants attended roughly 25 classes given by well-known international experts, professor C.G. Nicholas Mascie-Taylor from the University of Cambridge and professor Noël Cameron from Loughborough University, UK. The topics of the tutorials covered the biology of growth and maturation; developmental origins of health and disease (DOHaD); critical periods in human lifespan; research methodology: how to find and state research problem and develop research questions; sampling procedure; what study design should be applied to solving research problem - observational, cross-sectional, longitudinal, time-lag, case study; anthropological measurements and biological samples; data management; mathematical modelling of human growth data; statistical applications to solving research problems, professional advice how to develop and organize a research paper; research and publication ethics. Moreover, school participants, under supervision of professor Maria Kaczmarek, had to submit a project proposal that would lasts for 3 years and proposal for original research article based on the project. Divided into groups, participants had to create and present a project. All the groups developed interesting topics and involving an interpretative, anthropological approach explained how they plan implement the project, conduct the survey and solve research questions. They also presented their projects in a very attractive way. To foster interaction between school participants, social events in addition to the scientific program were organized. The Welcoming Integration Meeting was held on Wednesday evening (July 3rd). On Sunday, July 9th, a half day sightseen tour named ?Revealing the city of Poznań through the five senses?.? began with a visit to the St. Martin?s Croissant Museum. The traditional Poznań croissant, folded 81 times into the shape of a horseshoe, is a legally protected cultural treat. The next hours were devoted to exploration of the city of Poznań with billy goats at noon on the town hall tower and most important historical sites and treasurers. The last point was a lunch in the restaurant serving the dumplings - local cuisine specialities. The SSBA2019 participants went home after receiving 4 ECTS school completion certificates but it is hoped that the network will survive for much longer supporting the European Anthropological Association activities. Acknowledgments My heartiest thank goes out to His Magnificence Rector of the AMU, professor Andrzej Lesicki, Dean of the Faculty of Biology, professor Przemysław Wojtaszek and President of the European Anthropological Association, professor Noël Cameron for their generous financial and logistic support. I would like to thank both the experts and the SSBA2019 participants for their enthusiasm and passion that made the school an outstanding event. Helpful suggestions made by school participants are gratefully acknowledged. The poster credit and my gratitude goes to Dr. Magdalena Durda-Masny. Professor Maria Kaczmarek School Leader photo 4.jpg photo 5.jpg photo 6.jpg
30-05-2019: Obrona rozprawy doktorskiej na Wydziale Biologii UAM
Karolina Cerbin, 12:38
Informuję, że w dniu 11 czerwca br. o godz. 12:00 w Sali L Collegium Biologicum odbędzie się obrona rozprawy doktorskiej mgr Magdaleny Migalskiej.
zawiadomienie-o-obronie-migalska.pdf
17-05-2019: PhD student position in MD simulations of enzymes at the Laboratory of Biomolecular Interactions and Transport, IBMIB
Karolina Cerbin, 09:41
We are seeking a motivated colleague to fill in the open position of a Ph.D. student in SONATA BIS project no. 2017/26/E/NZ1/00548 funded by NCN in the Laboratory of Biomolecular Interactions and Transport link)
The application deadline is June 16, 2019, and the position will be available from October 1, 2019
See our web-page for more details: link/
Jan Brezovsky, Ph.D. Institute of Molecular Biology and Biotechnology Faculty of Biology Adam Mickiewicz University Uniwersytetu Poznanskiego 6, 61-614 Poznan, Poland
brezovsky zgloszenie projektu-tryb ii.doc
18-04-2019: #TrashTag Challenge Morasko
Koło Naukowe Przyrodników, 18:25
Posprzątajmy razem Kampus Morasko! Przyłączcie się do akcji #TrashTag Challenge organizowanej przez Koło Naukowe Przyrodników UAM i zadbajmy o czystość pięknej przestrzeni Kampusu Morasko!
Kiedy? w czwartek (25 kwietnia) o godzinie 9:30 Gdzie? przy Wydziale Biologii UAM na Kampusie Morasko Cel? więcej o #TrashTag Challenge możecie przeczytać na stronie KNP: link/
Organizatorzy zapewniają worki na śmieci oraz rękawiczki.
trashtag-kind-of-love-1.png
27-12-2018: Zaproszenie na wykład Dr. Mohd Irfana Quereshi 4 stycznia 2019r.
Ewa Jaździńska, 12:19
Serdecznie zapraszamy na wykład "Proteomic responses of soybean nodule to heavy metal stress". który zostanie wygłoszony przez Dr.Mohd Irfana Quereshi z Uniwersytetu Jamia Milia Islamia w New Delhi dnia 4 stycznia 2019r. o godz. 11.00 w sali B
og%C5%82oszenie-wyk%C5%82ad-1.pdf
06-12-2018: Godziny dziekańskie dnia 20.12.br w godzinach 10.00 - 13.00
Ewa Jaździńska, 09:00
Uprzejmie informuję, że dnia 20 grudnia 2018r. w godzinach 10.00 do 13.00 zawieszone zostaną zajęcia dydaktyczne na Wydziale Biologii w celu umożliwienia Społeczności Wydziału Biologii udziału w Wigilijnym Spotkaniu Opłatkowym.
zarzadzenie-3-2018-2019.pdf
08-10-2018: Rekrutacja na wyjazdy pracowników Wydziału Biologii w ramach Programu Erasmus Plus 2018/2019 - zgłoszenia do 19.10.br
Ewa Jaździńska, 14:50
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do aplikowania na wyjazdy w ramach programu Erasmus+. Uzyskaliśmy finansowanie na następujące wyjazdy 1.Wyjazdy pracowników naukowo-dydaktycznych (STA) rok 2017/2018: 2 wyjazdy do 4 dni, do wykorzystania do końca listopada 2018
2.Wyjazdy pracowników naukowo-dydaktycznych (STA) rok 2018/2019: 3 wyjazdy do 5 dni, do wykorzystania do 30 września 2019
3.Wyjazdy szkoleniowe pracowników nienaukowo-dydaktycznych (STT): 1 wyjazd do 5 dni, do wykorzystania do 30 września 2019
4.Wyjazdy pracowników naukowo-dydaktycznych (STA) ramach akcji KA107: mobilności z uniwersytetami partnerskimi, do wykorzystania do 30 czerwca 2020 (z wyjątkiem mobilności z Kamerunem ? do wykorzystania do końca 30 czerwca 2019 roku):
Kamerun: Uniwersytet Bamenda, 2 miejsca po 7 dni pobytu
Kazachstan: Wschodniokazachski Państwowy Uniwersytet im. S. Amanżołowa w Ust-Kamenogorsku, 1 miejsce/ 7 dni pobytu
Madagaskar: Uniwersytet w Antananarywie, 3 miejsca po 7 dni pobytu
Mozambik: Uniwersytet Lurió, 1 miejsce/ 7 dni pobytu
Rosja: Północny (Arktyczny) Federalny Uniwersytet w Archangielsku, 1 miejsce/ 7 dni pobytu
Ukraina: Ferenc Rakoczi II Transcarpathian Hungarian College of Higher Education, 1 miejsce/ 7 dni pobytu
5.Wyjazdy szkoleniowe pracowników nienaukowo-dydaktycznych (STT) w ramach akcji KA107 - mobilności z uniwersytetami partnerskimi, do wykorzystania do 30 czerwca 2020 roku: - do Rosji (Północny (Arktyczny) Federalny Uniwersytet w Archangielsku) ? 1x wyjazd 7-dniowy
Staże STA kierowane są do pracowników naukowo-dydaktycznych, muszą odbywać się na zagranicznej uczelni, z którą Wydział Biologii UAM ma podpisaną umowę bilateralna w ramach programu Erasmus+ (aktualny wyjazd na dostępny na stronie: link) i obejmować wypracowanie 8 godzin zajęć dydaktycznych (wykładów, ćwiczeń, hospitacji, seminarium itp.). Staże STT są kierowane do pracowników nienaukowych (administracyjnych, technicznych). Wyjazd musi mieć charakter szkoleniowy i może trwać od 2 do 5 dni. Przy planowaniu wyjazdów pomocna może być strona: link
Prosimy zainteresowane osoby o przesyłanie wypełnionych zgłoszeń (wzór przesyłam w załączniku) do 19 października br. Szczegółowe informacje dotyczące zasad wyjazdu j i sposobu finansowania można znaleźć na uczelnianej: link/ i wydziałowej: link stronie programu Erasmus+. Wydziałowy Regulamin Kwalifikacji Pracowników na Wyjazdy jest dostępny u dr. Jagny Chmielowskiej-Bąk (jagna.chmielowska@amu.edu.pl). W razie pytań służę pomocą. Z poważaniem, Jagna Chmielowska-Bąk Zakład Ekofizjologii Roślin ul. Umultowska 89 61-614 Poznań email: jagna.chmielowska@amu.edu.pl tel. +48 61 829 58 11
zgloszenie-program-erasmus-plus.doc
27-03-2018: Zawieszenie zajęć na Wydziale Biologii dnia 29 marca br.(czwartek) od godziny 14.00.
Ewa Jaździńska, 08:55
Uprzejmie informuję, że dnia 29 marca br. od godziny 14.00 zawieszone zostaną zajęcia dydaktyczne na Wydziale Biologii.
zawieszenie-zajec-29.03.18-od-godz.14.00.pdf
30-01-2018: Pilnie poszukiwany pendrive Datatraveler 111 16 GB (musi być koniecznie ten model).
Zuzanna Filutowska, 15:23
Pilnie poszukiwany, w celu odzyskania cennych danych, pendrive Datatraveler 111 16 GB (musi być koniecznie ten model). Osoby, które chciałaby taki pendrive przekazać (możliwy też wykup) proszę o kontakt: platyna@amu.edu.pl lub akazmierski@tlen.pl.
24-11-2017: Stypendia NAWA
Ewa Jaździńska, 08:36
1.10.2017 r. powstała Narodowa Agnecja Wymiany Akademickiej link), która na początku listopada ogłosiła ofertę stypendialna dla studentów,doktorantów i pracowników naukowych. Misją Agencji jest wspieranie wymiany akademickiej i współpracy międzynarodowej w celu wzmocnienia potencjału polskiej nauki i szkolnictwa wyższego. NAWA realizuje programy wymiany akademickiej w ramach umów bilateralnych i współpracy dwustronnej z m.in. następującymi krajami: Armenia, Austria, Białoruś, Bułgaria, Chiny, Czechy, Chorwacja, Egipt, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Izrael, Japonia, Kazachstan, Litwa, Macedonia, Mongolia, Niemcy, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Ukraina, Węgry, Wietnam. Zasady ogólne: (w przypadku niektórych krajów, rekrutacja odbywa się bez pośrednictwa NAWA) Kandydatów na stypendia zagraniczne zgłaszają pisemnie uczelnie, nadzorowane przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego. Kandydaci zgłaszają swoje kandydatury w macierzystej uczelni. Uczelnie samodzielnie ustalają terminy przyjmowania wniosków od swoich kandydatów. Szczegółowe informacje dotyczące oferty stypendialnej oraz procedury aplikacji zostaną zamieszczone na stronie internetowej NAWA. Jedna osoba może starać się o tylko jedno stypendium w ramach prezentowanej oferty. Nie dopuszcza się pobierania stypendium z więcej niż jednego źródła. Stypendia na letnie kursy językowe przeznaczone są, w pierwszej kolejności, dla studentów danej filologii. Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej nie pokrywa kosztów podróży do i z kraju odbywania kształcenia za granicą. Rezygnacja z wyjazdu na stypendium zagraniczne już po akceptacji kandydatury przez partnera zagranicznego powoduje, iż strona polska traci miejsce. Zgłoszenie innego kandydata jest już wtedy niemożliwe. Zgłoszenia powinny zawierać: 1. Pismo przewodnie z uczelni 2. Zgłoszenie na stypendium zagraniczne z puli NAWA 3. Formularz wniosku kandydata na wyjazd za granicę (studenci) 4. List motywacyjny w języku polskim i angielskim 5. Kopie dyplomów wraz z ocenami lub zaświadczenie o średniej ocen z ostatniego roku (studia I-go stopnia) 6. CV 7. Kopię potwierdzenia przyjęcia na staż przez partnera zagranicznego lub kopię korespondencji z ośrodkiem, do którego kandydat się udaje (nie dotyczy kursów językowych) 8. Opinię samodzielnego (-ych) pracownika (ów) naukowego (-ych) 9. Oświadczenie osoby ubiegającej się o wyjazd za granicę Termin składania podań w Dziale Współpracy z Zagranicą u Pani Joanny Janas (tel.829 4434) upływa: • 5 grudnia br. (w przypadku krajów,gdzie na stronie NAWY podano termin 15 grudnia br.). • 24 listopada (stypendia do Izraela) • 15.03.2018 r. (stypendia do Japonii). Wszelkie dokumenty należy składać w języku polskim (o ile nie znajduje się inna informacja). Kandydaci powinni wykazać, że wyjazd związany będzie z realizacją zadań przedstawionych w planie badawczym lub liście motywacyjnym i poparty będzie opinią samodzielnego pracownika naukowego. Procedura kwalifikacji na zagraniczne wyjazdy stypendialne w ramach oferty NAWA: Wnioski dotyczące stypendiów zostaną rozpatrzone w drodze konkursu. Kryterium oceny będą stanowić cele, które kandydat zamierza realizować za granicą oraz jego dotychczasowe osiągnięcia naukowe. Zgłoszenia kandydatów zostaną zaopiniowane przez Zespół do Spraw Programów dla Studentów. O wynikach Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej powiadomi uczelnie i jednocześnie przekaże informacje o dokumentach wymaganych przez partnera zagranicznego oraz o terminie ich złożenia. Informujemy, że ostateczną decyzję o akceptacji kandydatów podejmują partnerzy zagraniczni. Warunkiem kwalifikacji na stypendium jest zapoznanie się i podpisanie „Oświadczenia osoby ubiegającej się o wyjazd za granicę”. Zarówno „Oświadczenie” jak i „Formularz wniosku” należy wypełnić elektronicznie, wydrukować, podpisać i złożyć wraz z pozostałymi dokumentami w wyznaczonym terminie (decyduje wpływu dokumentów do Agencji).
formularz-wniosku-kandydata-na-wyjazd-za-granice-studenci-2.docx oswiadczenie-zs.doc formularz-nawa 2.10.2017.doc
27-04-2016: Ważna informacja dla studentów i pracowników wyjeżdżających w ramach programu Erasmus +
Ewa Jaździńska, 07:58
Uczestników programu Erasmus + (zarówno studentów jak i pracowników) proszę o zapoznanie się z informacjami w załączniku.
Od roku akademickiego 2016/2017 każdy uczestnik programu Erasmus + zobowiązany będzie do zarejestrowania się na portalu ODYSEUSZ.
Na prośbę Ministerstwa Spraw Zagranicznych przekazujemy w załączeniu (plik „ERASMUS-narzędzia konsularne”) informacje o formach wsparcia, jakie polskie służby konsularne oferują polskim obywatelom znajdującym się za granicą.
W związku z powyższym do wzorów umów pomiędzy uczelnią a uczestnikiem mobilności, jakie są przygotowywane dla roku akademickiego 2016/17, zostanie wstawiona klauzula zobowiązująca uczestnika – obywatela polskiego - do zarejestrowania się w portalu osób wyjeżdżających za granicę, prowadzonym przez MSZ.
erasmus narzedzia-konsularne.docx
|